מקור: תנא דבי אליהו, תשפ״ג
שאלה:
מדוע אין האישה מדליקה חנוכיה משל עצמה והרי היא חייבת בנרות חנוכה כמו האיש?
תשובה:
כיון שבנר חנוכה המצוה היא נר איש וביתו למנהג הספרדים מדליקים חנוכיה אחת לכל בני הבית. וכיון שאשתו כגופו, אין האישה מדליקה נרות חנוכה לבדה אלא נסמכת על הדלקת בעלה.
