בטלו קריאתה בשבת שחרית
מא. לא קראו בתורה בשבת שחרית עד חצות – על פי הסוד אין משלימים קריאתה ב"מנחה", משום שאין קוראים פרשה שלמה ב"מנחה" ואין עולים שבעה ב"מנחה", ועל כן ישלימו אותה בשבת שאחריה.
השלמה בשבת שאחרי
מב. המשלימים בשבת שחרית קריאת שבת שלפניה – יקראו את כל פרשת השבת שלפניה בעליית ראשון ויוסיפו שלושה פסוקים מפרשת השבת הזו, ושאר עולים – יקראו בפרשת השבת הזו.
בטלו פרשה בסוף ספר
מג. בטלו קריאת הפרשה האחרונה בספר [אחרונה ב"בראשית" – "ויחי", אחרונה ב"שמות" – "פקודי" וכו'] – יקראו בשבת שאחריה את הפרשה שעברה ופרשת חובת היום למרות שהן בשני ספרים שונים.
השלמת קריאת פרשות מחוברות
מד. בטלו קריאה בשבת שקוראים בה שתי פרשות מחוברות, יקראו בשבת שאחריה את שתי הפרשות המחוברות שבטלו בשבת שעברה ויוסיפו שלושה פסוקים מפרשת השבת הזו, ושאר העולים – יקראו בפרשת השבת הזו.
השלמת כמה שבתות
מה. בטלו קריאת התורה בכמה שבתות – אין משלימים את כל השבתות שביטלו אלא את פרשת השבת האחרונה בלבד.
קראו פרשה אחרת
מו. טעו וקראו בשבת שחרית פרשת שבת אחרת – משלימים קריאת הפרשה בעליית שבעה עולים בברכה, עד חצות היום. נודעה טעותם אחר חצות היום – אינם יכולים להשלים קריאתה בשבת זו ומשלימים בשבת הבאה, כדין פרשה שנתבטלה קריאתה.
בטלו קריאתה במנחת שבת
מז. לא קראו בתורה ב"מנחה" של שבת – משלימים קריאתה עד השקיעה. לא קראו עד השקיעה, אין לה תשלומין.
בטלו קריאתה בשני וחמישי
מח. לא קראו בתורה בתפילה בשני או בחמישי, למנהג הספרדים משלימים עד חצות היום בלבד. ולמנהג האשכנזים – משלימים באותו יום עד השקיעה.
השלמת הקריאה למתפלל יחיד
מט. אנוס שהתפלל יחיד בביתו – יכול להשלים קריאת התורה במניין אנשים וכאמור לעיל, ומכל מקום, בין אם משלימים ביחיד ובין בציבור – רצוי שהקריאה תהא לפני סוף זמן תפילה המפורסם בלוחות.
קראו אחת במקום שתיים
נ. היו צריכים לקרוא שתי פרשות מחוברות ובטלו קריאת פרשה אחת מתוך השתיים – יקראו את זו שבטלו, עד חצות היום. נודעה טעותם אחרי חצות היום – יקראו את זו שהחסירו בשבת שאחריה כדין פרשה שנתבטלה קריאתה.
נא. בשבת שבה קוראים פרשיות "נצבים וילך" מחוברים, וטעו וקראו את פרשת נצבים לבד – יקפידו לקרוא לעולה הראשון בשבת הבאה את כל פרשת וילך ומתחילת האזינו עד "זכור" ויסיימו כרגיל.
קראו שתיים במקום אחת
נב. טעו וקראו שתי פרשות "מטות" ו"מסעי" בשבת אחת והיו אמורים לקרוא "מטות" בלבד – אין הם צריכים לקרוא שוב "מטות" לבד בעליית שבעה עולים, ובשבת שאחריה יקראו "מסעי" בלבד.
שמעו רוב המתפללים במקום אחר
נג. בטלו קריאת הפרשה בבית כנסת אחד, אולם רוב המתפללים שמעו קריאתה במקום אחר – אינם צריכים להשלים קריאתה באותו בית הכנסת, משום "דבתר רובא אזלינן".
טעו בקריאת שבת "ראש חודש"
נד. שבת ו"ראש חודש" – קורא ה"מפטיר" קריאת "ראש חודש" בפרשת "פנחס" החל מ"וביום השבת". טעו והתחילו לקרוא מ"ובראשי חודשיכם" [והשמיטו שני פסוקי "וביום השבת"] ונזכרו לפני שברך ברכה אחרונה – יקראו שם את שני פסוקי "וביום השבת", ואחריהם יברך העולה ברכה אחרונה. נזכרו אחרי שברך ברכה אחרונה – אין חוזרים לקראם.